شروع کار با میدلاین پروتو (با برنامه نویسی تلگرامت را کنترل کن)

3 سال پیش | 2949 مشاهده شده
شروع کار با میدلاین پروتو (با برنامه نویسی تلگرامت را کنترل کن)

میدلاین ( میدلاین پروتو ) یک کتابخانه PHP است که  این امکان را برای کاربران ایجاد می کند مانند یک اپلیکیشن موبایل و بدون نیاز با کار کردن مستقیم با API، با سرور تلگرام ارتباط برقرار کنند و تقریبا همه امکاناتی که تلگرام در موبایل فراهم کرده است،  تحت وب پیاده سازی کنند. به عبارت دیگر از طریق کدنویسی با PHP بدون نیاز به توکن (مثل ربات) اکانتهای تلگرامی شخصیتون رو کنترل و مدیریت کنید.

موارد ضرروی برای کار با میدلاین پروتو ( میدلاین پروتو )

  • باید با زبان برنامه نویسی PHP و هاست های اشتراکی سی پنل یا دایرکت ادمین آشنا باشید.
  • مکان هاست شما حتما باید هاست خارج  باشد و اس اس برروی آن فعال باشد. میدلاین پروتو برروی هاست های ایرانی به علت فیلتر بودن تلگرام کار نمی کند.
  • در صورتی که بودجه کافی دارید میدلاین پروتو برروی سرور مجازی جواب بهتری خواهید گرفت. اما با این حال این کتابخانه برروی اکثر هاست های اشتراکی کار می کند. برخی از سرویس های اشتراکی که محدود ترند ممکن است میدلاین کار نکند. این مورد به تنظیمات سرور در هاست ارتباط دارد و معمولا برای پیدا کردن هاست مناسب میدلاین پروتو باید کمی جستجو کرد.

راه اندازی میدلاین پروتو

در پوشه public_html هاست خود یک فایل به نام index.php ایجاد کنید و سورش شروع میدلاین یا سورس میدلاینیکه از قبل دانلود یا خرید کرده اید قرار بدید. در حال حاضر که بنده این مقاله را می نویسم اخرین سورس میدلاین در زیر قرار داده شده است اما در گذر زمان چون میدلاین اپدیت می شود باید سورس را اپدیت کرد. برایی دسترسی به اپدیت سورس شروع میدلاین به لینک گیت هاب میدلاین مراجعه شود. پس زمان فعلی که این تکه قرار داده شده است 10 اردیبهشت 1400 است در اینده شما باید به لینک بروید و کد جدید را در فایل index.php قرار بدید. 

<?php

if (!file_exists('madeline.php')) {
    copy('https://phar.madelineproto.xyz/madeline.php', 'madeline.php');
}
include 'madeline.php';

$MadelineProto = new \danog\MadelineProto\API('session.madeline');
$MadelineProto->async(true);
$MadelineProto->loop(function () use ($MadelineProto) {
    yield $MadelineProto->start();

    $me = yield $MadelineProto->getSelf();

    $MadelineProto->logger($me);

    if (!$me['bot']) {
        yield $MadelineProto->messages->sendMessage(['peer' => '@danogentili', 'message' => "Hi!\nThanks for creating MadelineProto! <3"]);
        yield $MadelineProto->channels->joinChannel(['channel' => '@MadelineProto']);

        try {
            yield $MadelineProto->messages->importChatInvite(['hash' => 'https://t.me/joinchat/Bgrajz6K-aJKu0IpGsLpBg']);
        } catch (\danog\MadelineProto\RPCErrorException $e) {
            $MadelineProto->logger($e);
        }

        yield $MadelineProto->messages->sendMessage(['peer' => 'https://t.me/joinchat/Bgrajz6K-aJKu0IpGsLpBg', 'message' => 'Testing MadelineProto!']);
    }
    yield $MadelineProto->echo('OK, done!');
});

فایل index.php از مسیر دامنه خود اجرا کنید. آدرس باید چیزی مانند زیر باشد.

https://yourdomain.ir/index.php

اجرای اولیه فایل چون می خواهد فایل   madeline.php  و یک سری فایل های دیگر را در مسیر جاری  کپی کند، ممکن است چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشه، پس صبر کنید تا صفحه زیر رو ببینید:

انتخاب مرحله دستی یا اتوماتیک در نصب میدلاین پروتو

در این قسمت نوع لاگین شدن اکانتتون توسط میدلاین رو مشخص کنید؛ اتوماتیک (Automatically) یا دستی(Manually)؛ حالت دستی معمولا خطا میده (حداقل برای من)، اگر کار کرد برای شما همون اتوماتیک رو انتخاب کنید که ساده تر است، ولی اگر همچنان با حالت اتوماتیک مشکل داشتید مرحله بعد دستی رو انتخاب و روی رفتن (Go) بزنید (دقت کنید از اینجا به بعد فیلترشکن روشن کنید …)

روی حالت دستی صفحه زیر میاد و ما نیاز داریم به دو کلید به نامهای API ID و API HASH که باید بریم توی پنلمون روی سایت تلگرام و از اونجا کپی کنیم. بعد دکمه رفتن را کلیک می کنیم.

کلید های امنیتی ذکر شده در تلگرام در این لینک باید پیدا کنید.

وارد کردن کلید های امینتی تلگرام

در نهایت در مرحله آخر باید شماره موبایل خود را وارد کنید. یک کد تایید به تلگرام شما ارسال می شود و شما باید این کد تایید را به میدلاین وارد کنید. تبریک با این کار اگر همه چیز موفقیت آمیز پیش رفته باشد میدلاین شما قادر است حساب تلگرامی شما را کنترل و مدیریت کند.

وارد کردن شماره و گرفتن کد تایید

جمع بندی

نکات مهم: با توجه به اینکه سشن اکانت تلگرام شما برروی هاست ذخیره می شود پس امنیت این فایل ها را جدی بگیرید! با این فایل هاست که هاست می تواند به تلگرام شما متصل شود. بنابراین توصیه می کنم برای استفاده از میدلاین از شماره غیر شخصی و مجازی استفاده کنید.

پایداری: یکی از نقاط ضعف میدلاین ناپایداری آن هست که این ناپایداری معمولا باعث می شود شما هر دو ماه یک بار مجبور شوید، مراحل نصب را دوباره انجام بدهید. این ناپایداری می توند از تغییر تنظیمات هاست اشتراکی یا اپدیت شدن میدلاین باشد.

در آخر شما می توانید سورس های تللگرامی را که ما توسعه دادیم با قیمت مناسبی خریداری کنید. برای دیدن این سورس ها روی این لینک کلیک کنید.





دیدگاهتان را بنویسید

در سایت ما نظر خود را بیان کنید.