معرفی کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید برای مهندسین برق

4 سال پیش | 2755 مشاهده شده
اپلیکیشن های اندروید برای مهندسین برق

در سال های اخیر اپلیکیشن های متنوعی  برای رشته های مختلف از جمله مهندسی برق توسعه داده شده است. بسیاری از این اپلیکیشن ها ( اپلیکیشن های اندروید برای مهندسین برق ) نیاز های کاربران را (بدون هزینه کردن) به سهولت رفع می کنند. در این نوشتار  هگزارت  این اپلیکیشن ها را معرفی کرده ایم. امیدوارم این مطلب برای مهندسین برق و علاقمندان به این رشته مفید واقع  گردد.

نرم افزار اندروید محاسبه ترانسفورماتور(Transformer app) – اپلیکیشن های اندروید برای مهندسین برق

این برنامه برای محاسبه نسبت  دور سیم پیچ های اولیه، ثانویه،  ولتاژ و جریان های یک ترانسفورماتور کاربرد دارد. اپلیکشن ظاهری ساده و کلاسیک  دارد. با این وجود اگر مهندس برق قدرت هستید حتما این اپلیکیشن را امتحان کنید ! برای دانلود این  اپلیکیشن می توانید از این لینک آن را دانلود کنید.

نرم افزار اندروید محاسبه پارامترهای الکتریکی و مدارات سه فاز(۳ Phase Circuits)

این برنامه برای  محاسبه پارامترهای مدار سه فاز  طراحی شده است. دانشجویان و فارغ التحصیلانی  که درس های ماشین و بررسی را گذرانده اند و به محاسبات تکراری علاقه ای ندارند، این اپلیکیشن ناجی آن ها برای خلاص شدن از محاسبات تکراری است. برای دانلود این  اپلیکیشن از این لینک آن را دانلود کنید.

نرم افزار اندروید طراحی سیم کشی ساختمان(Electric Toolkit)

این برنامه  مجموعه ای از نمودارهای سیم کشی الکتریکی ، پین های ورودی- خروجی و سایر منابع مفید برای پروژه های سیم کشی خانگی دارا است. اگر دوست دارید قبل از سیم کشی ساختمان آن را شبیه سازی کنید حتما این نرم افزار را امتحان کنید ! برای دانلود این اپلیکیشن از این لینک آن را دانلود کنید.

نرم افزار اندروید طراحی و شبیه سازی مدارات الکترونیکی(پروتئوس برای اندروید)(CircSim Circuit Simulator)

این اپلیکیشن یک شبیه ساز مدار است که  مانند پروتئوس می تواند میکروکنترلرهایی شامل ATmega16,Atmega32, ATmega48,ATmega88,ATmega168, ATmega328 را شبیه سازی کند.  شما کافی است برنامه های باینری نوشته خود را به میکروکنترلر های ذکر شده وارد کنید، عملیات این میکروکنترلر ها مانند یک انیمیشن مشاهده خواهید کرد. برای دانلود این اپلیکیشن از این لینک آن را دانلود کنید.

نرم افزار اندروید آموزش میکروکنترلر با محیط شبیه سازی(Microcontroller programs)

اپلیکیشنی برای شبیه سازی میکرو کنترلر ها برای دانش آموزان! این اپلیکیشن  شامل برنامه نویسی  و مدار کار است که به درک اصول برنامه نویسی  میکروکنترلر هل کمک می کند. در صورتی که دانش آموزی علاقه مند به میکروکنترلر  می شناسید حتما این اپلیکیشن را به او معرفی کنید. برای دانلود این اپلیکیشن از این لینک آن را دانلود کنید.

نرم افزار اندروید اجرای برنامه های PLC به زبان نردبانی(PLC Ladder Simulator)

در صنعت ، PLC به دلیل نقش خود به عنوان مغز   و فرمان دهنده در فرآیندهای صنعتی ، مهمترین وسیله اتوماسیون است.در صنعت از  این مغز (PLC) به نحوی استفاده می شود تا بتواند وظایف را به صورت مرتب و زمان بندی انجام دهد. زبان مادری PLC “منطق نردبان” نامیده می شود. منطق نردبان زبانی گرافیکی است که به شکلی شبیه نردبان ارائه می شود. نمودارهای منطق نردبان از نمودارهای مدار رله که برای مدارهای الکترونیکی قبل از ظهور PLC استفاده می شدند ، توسعه داده شد. این اپلیکشین با ورودی، خروجی و  PLC به عنوان مغز سیستم روند یادگیری و طراحی را در سیستم عامل اندروید شبیه سازی می کند. برای دانلود این اپلیکیشن از این لینک آن را دانلود کنید.

نرم افزار اندروید طراحی مدارات  PLCبه زبان ladder (نردبانی)(MacroPLC: Ladder PLC Simulator)

یک شبیه ساز برنامه نویسی نردبان برای PLC ، ساده اما با قابلیت های قدرتمند (شمارنده ، تایمر ، مقایسه و غیره …). .  اگر علاقمندید زبان نردبان را در یک شبیه ساز آسان و کارا دنبال کنید حتما این اپلیکیشن را امتحان کنید. برای دانلود این اپلیکیشن از این لینک آن را دانلود کنید.

نرم افزار اندروید دیتا شیت قطعات الکترونیکی(ALLDATASHEET – parts, Datasheets (PDF) download)

Alldatasheet در سال 2003 ساخته شد تا به مهندسان كمك كند تا سریع  و آسان اطلاعات دیتاشیت و کاتالوگ های خود را  پیدا كنند. از سال 2008 ، Alldatasheet به محبوب ترین و قدرتمندترین سایت برای جستجوی داده های الکترونیک تبدیل شد. در صورتی که دیتاشیت قطعه الکترونیکی نیاز دارید حتما از اپلیکشین یا سایت Alldatasheet استفاده کنید. برای دانلود این اپلیکیشن از این لینک آن را دانلود کنید.

نرم افزار اندروید ماشین حساب مهندسی(Panecal Scientific Calculator)

اگر یک نرم افزار مهندسی برای محاسبات برقی  و  محاسبات اعداد مختلط نیاز دارید این اپلیکشین نیاز های شما را تمام و کمال رفع می کند. قابلیت ذخیره فرمول و محاسبات  فقط بخشی از ویژگی های این  اپلیکیشن است. برای دانلود این اپلیکیشن از این لینک آن را دانلود کنید.

نرم افزار اندروید متلب برای موبایل(MATLAB Mobile)

اهمیت نرم افزار  متلب در رشته های مختلف کاملا مشهود است. با این اپلیکیشن دستورالعمل های متلب را  با موبایل خود تجربه کنید. ایجاد و ویرایش فایل ها ، مشاهده نتایج ، به دست آوردن داده ها از سنسورها و تجسم داده ها تنها بخشی از ویژگی های این اپلیکیشن است. برای دانلود این اپلیکیشن از این لینک آن را دانلود کنید.

سخن آخر ( اپلیکیشن های اندروید برای مهندسین برق ) :

دامنه و گستره اپلیکیشن های اندرویدی روز به روز در حال افزایش است، ما فقط تعداد اندکی از این اپلیکیشن ها را معرفی کردیم. در صورتی که اپلیکیشن اندرویدی در زمینه مهندسی برق می شناسید با نظر دادن با ما به اشتراک بگذارید.





دیدگاهتان را بنویسید

در سایت ما نظر خود را بیان کنید.