گیت فروشگاهی EAS چیست؟ آیا RFID جایگزین مناسبی برای گیت های فروشگاهی است؟

1 سال پیش | 413 مشاهده شده
گیت فروشگاهی EAS چیست؟

گیت فروشگاهی یا مخفف کلمه ناظر الکترونیکی کالا (electronic article surveillance) به عنوان سیستم های امنیتی حفاظت از سرقت کالاها در فروشگاه ها شناخته می شود. این دستگاه شامل آنتن در خروجی فروشگاه می باشد که نصب می شود. بر اساس فرکانسی که دارند به چهار دسته تقسیم می‌شوند: AM, RF, EM و RM3. هر کدام از این چهار دسته مزایای خاص خود را دارند و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود کالای مورد نظر را سفارش دهید.

  • گیت ضد سرقت فروشگاهی با فرکانس AM: این نوع گیت‌ها با حساسیت بالای 58 کیلوهرتزی کمترین امکان را برای خروج بدون مجوز فراهم می‌کنند. این نوع گیت‌ها بزرگ هستند و در فروشگاه‌های بزرگ معمولاً دیده می‌شوند. فرکانس کاری گیت فروشگاهی AM حدود هزار مرتبه کمتر از گیت فروشگاهی RF است.
  • گیت ضد سرقت فروشگاهی با فرکانس RF: این نوع از گیت ضد سرقت فروشگاهی به دلیل قیمت مناسب و ارزان بودن کاربرد زیادی برای فروشگاه‌هایی مانند سوپر مارکت، فروشگاه پوشاک و کتاب فروشی‌ها دارد. گیت فروشگاهی RF دارای چهار فرکانس استاندارد 3.25 مگاهرتز، 4.75 مگاهرتز، 8.2 مگاهرتز و 10.2 مگاهرتز (رایج ترین فرکانس این سیستم ها 8.2 مگاهرتز است) می باشد.
  • گیت ضد سرقت فروشگاهی با فرکانس EM: این نوع گیت ضد سرقت فروشگاهی دزدگیر قوی و به صرفه‌ای است. لیبل‌های این نوع گیت قابل شارژ و استفاده مجدد هستند. با تمام ویژگی‌های مثبت این نوع گیت، قیمت بالای آن یکی از معایب بزرگ این دستگاه است.
  • گیت ضد سرقت فروشگاهی با فرکانس RM: این نوع گیت ترکیبی از دو فرکانس RF و AM را دارد و مزایای این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه‌ها بیشتر است. میزان پوشش دهی دستگاه تا 130 سانتی متر افزایش یافته و میزان خطای آن بسیار پایین است.

مزایا و معایب گیت های فروشگاهی

گیت فروشگاهی یک سیستم امنیتی است که برای جلوگیری از سرقت کالاها در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. مزایای استفاده از گیت فروشگاهی عبارتند از: کاهش خسارت ناشی از سرقت، افزایش امنیت فروشگاه، کاهش هزینه‌های نگهداری و حفاظت و افزایش رضایت مشتریان.

اما معایب استفاده از گیت فروشگاهی نیز وجود دارد. برخی از معایب عبارتند از: هزینه بالای نصب و تعمیر، نیاز به آموزش کارکنان برای استفاده صحیح و نگهداری و ممکن است در برخی موارد به اشتباه وجود سرقت را نشان دهد.

آیا RFID جایگزین مناسبی برای گیت های فروشگاهی است؟

RFID یک تکنولوژی است که برای تبادل اطلاعات و فرکانس های رادیویی بین تراشه ها، تگ ها و بارکد ها استفاده می شود. این تکنولوژی نسبت به دیگر روش‌های موجود برای شناسایی کالاها، قدرت و توانمندی بیشتری دارد. RFID می‌تواند کالاهای برچسب‌گذاری‌شده در محدود چند سانتی‌متری تا چند ده متری را شناسایی کند. این فناوری هزینه کنترل موجودی را کاهش داده و کارایی و دقت آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد RFID به لینک RFID چیست مراجعه کنید.





دیدگاهتان را بنویسید

در سایت ما نظر خود را بیان کنید.