ویژگی های UHF RFID و استاندارد های آن

1 سال پیش | 653 مشاهده شده
ویژگی های UHF RFID و استاندارد های آن

فرکانس UHF (Ultra-High Frequency) در فناوری RFID به عنوان یکی از فرکانس‌های استفاده شده برای انتقال اطلاعات بین تگ‌ها و خواننده‌ها استفاده می‌شود. معمولاً فرکانس UHF بین ۸۶۰ تا ۹۵۰ مگاهرتز قرار دارد.

مزایای استفاده از فرکانس UHF در فناوری RFID عبارت‌اند از:

  1. برد بالاتر: فرکانس UHF باعث افزایش برد قرائت تگ‌ها می‌شود و خواننده‌ها قادر به تشخیص تگ‌ها در فواصل دورتری می‌شوند.
  2. سرعت بالاتر: به دلیل این که فرکانس UHF به دلیل داشتن پهنای باند بالا و سرعت بالاتر انتقال داده‌ها، قابلیت انتقال اطلاعات بیشتری در هر زمان را دارد.
  3. قدرت سیگنال بالا: فرکانس UHF از طریق موانعی مانند دیوارها و مواد ساختمانی مانند فلزات، چوب، بتن و … نفوذ می‌کند.
  4. توان پایین: مصرف توان در فرکانس UHF نسبت به فرکانس‌های دیگر پایینتر است.

برای استفاده از فرکانس UHF در فناوری RFID، تگ‌ها و خواننده‌هایی با قابلیت پشتیبانی از این فرکانس به کار می‌روند. تگ‌های RFID UHF معمولاً در کاربردهایی مانند لجستیک، تحویل پست، انبارداری، شناسایی محصولات، کتابخانه‌ها و … استفاده می‌شوند.

استاندارد های UHF RFID

در مورد استانداردهای UHF RFID، پروتکل هایی که برچسب ها و خواننده ها برای ارتباط استفاده می کنند را می توان به عنوان پروتکل رابط هوایی توصیف کرد. دو استاندارد اصلی که در مورد آنها شنیده می شود، استاندارد EPC و استاندارد ISO / IEC 18000-6C هستند 1.

استاندارد ISO / IEC 18000-6C توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) ایجاد شده است. ISO یک سازمان داوطلبانه است که اعضای آن مقامات استاندارد شناخته شده هستند، هر یک نماینده یک کشور. بخش عمده کار ISO توسط کمیته های فنی مختلف، زیرکمیته ها و گروه های کاری انجام می شود .

EPC global یک سازمان غیر انتفاعی است که در حال توسعه استانداردهای RFID جهانی تجاری است و نیروی عمده در بازار RFID است. EPC global نتیجه تلاش های مشترک بین EAN International ، Uniform Code Council (UCC) UPC barcodes است.

شرکت Impinj

چیپ برچسب RFID RAIN Impinj® M700 در محدوده فرکانس UHF 860-960MHz کار می‌کند و تمامی الزامات مشخصات EPCglobal Gen2 را به طور کامل پشتیبانی می‌کند. چیپ‌های Impinj® M700 قابل خواندن برچسب‌های RFID UHF را بهبود داده تا زمان موجودی را کاهش دهد و بهره‌وری را افزایش دهد، که این امکان را فراهم می‌کند تا موارد در فواصل طولانی با سرعت بالاتر خوانده شوند.

RFID RAIN توسط یک استاندارد جهانی واحد با نام EPC Gen2v2 UHF یا ISO/IEC 18000-63 تنظیم شده است. همه محصولات Impinj با این استاندارد سازگار هستند و با سایر محصولات که به استاندارد پایبند هستن قابل تعامل هستند.

شرکت NXP

NXP یک رهبر برجسته در مدارات مجتمع RFID و NFC است . آنها با عضویت فعال در اتحادیه RAIN، از تبلیغ فناوری RFID UHF پشتیبانی می کنند . IC UCODE DNA آنها طبق استانداردهای سازگاری جهانی طراحی شده است، به نام GS1 ™ UHF RFID Gen2 v2.0 و ISO / IEC 29167-10 برای اثبات منشأ بر اساس AES (Advanced Encryption Standard) .





دیدگاهتان را بنویسید

در سایت ما نظر خود را بیان کنید.